Thursday 3 November 2011

Erti warna kegemaran anda..

 JOM TENGOK RAHSIA DI SEBALIK WARNA KEGEMARAN ANDA:








MERAH: 
warna ini mempenagruhi sikap yg berani,penagruh produktiviti perjuangan,keberahian dan daya saing yang tinggi. ia melambangkan keadaan pisiology yang mengurangkan tenaga, menaikan tekanan darah dan mempercepatkan pernafasan.Jika warna itu terang ia melambangkan kekuatan atau cita-cita yang Agresif,actif, garang, berkemahuan keras,penuh ghairah serta dominasi.Jika warna seperti merah jambu ia lebih kearah romantik, feminin lebih kearah keayuan, kesopanan dan kesantunan.


BIRU:
Warna ini melambangkan ketenangan, melambangkan perasaan yang mendalam seperti kosentrasi, kooperatif, cerdas, kejujuran dan petriotik.Idividu ini lebih tenang, bijaksana, tidak mudah tersinggung serta ramai kawan. Tetapi jika biru muda pula melambangkan kesungguhan cita-cita dan keazaman, tidak mudah berubah sikap, perlindung dan individu ni agak keras kepala, teguh, berpendirian diri dan sering bangga diri.


KUNING:
Warna ini melambangkan kegembiraan inidividu ini mempunyai sifat yang selamba, tidak mudah mengeluh dengan masalah, sikap yang berubah- rubah yang mendadak tetapi sifatnya sederhana tetapi unik,bertolak ansur, berhati-hati, menonjol , bercita-cita tinggi, tidak mudah percaya orang lain dan semangat yang tinggi.


HIJAU:
Warna ini melambangkan adanya suatu keinginan, ketabahan dan keteguhan hati.Mempunyai peribadi yang tegas, berprinsip dan berkuasa. individu ini mempunyai rasa bangga diri, perasaan lebih hebat, suka mengatasi orang lain, suka di puji dan mudah menasihati orang lain.


KELABU :
Warna ini tidak menunjukkan makna yang jelas, tidak terang dan ia di ketogorikan sebanagi warna yang unik dan sukar di kaitkan denag sikap seseorang kena ia lebih kepada neutral. 


HITAM:
Warna ini melambangkan kesediahan ,keseorangan, kehampaan,kegelapan, kebinasaan, kematian. individu ini lebih bersikap pendiam tetapi akan jadi peramah apabila dengan orang2 yang di kenali rapat, lasak, aktif dan mempunyai daya fikiran yang kreatif.


COKLAT:
Warna ini sering kali menunjukkan ciri-ciri suka persaingan, tidak suak beralah, kurang toleransi, sukar bertolak ansur, suka prasangka terhadap kesejahteraan dan kebahagiaan masa depan. individu ini lebih kepada semangat yang tinggi dan daya saing yang kuat. 


UNGGU:
Warna ini mempunyai sifat yang unik tersendiri,perpaduan, keintiman. peka dan mempunyai perasaan yang mendalam, kemesraan , erotik, kurang ketelitian tetapi mempunyai fikiran yang positif dan kreatif.


dah tau ni hati-hati ye... hehe

No comments:

Post a Comment